Østjyllands Politi fik natten til mandag kl. 01.48 en anmeldelse om, at der gik en mand rundt med lommelygte ved en bygning på Banesporet i Randers NØ.
En patrulje var kort efter fremme, og de kunne også se en mand luske rundt med en stige ved bygningen, som var hegnet ind på grund af byggearbejde på stedet.
Betjentene fik fat i den 39-årige mand, der stod med lommelygten i hånden og rodede med nogle kabler, og efter at have søgt i området fandt de en 51-årig mand, som gemte sig bag en betonblok på byggepladsen.
Den 51-årige havde en bidetang i lommen, og både han og den 39-årige blev anholdt og sigtet for at have brudt ind på stedet og forsøgt at stjæle kabler.
Mere fra Østjyllands Politi
Kvinde anholdt efter vold i lejlighed
Søndag kl. 11.22 rykkede en patrulje fra Østjyllands Politi til Viby J efter en anmeldelse om, at en kvinde havde overfaldt en mand i hans lejlighed.
Da betjentene kom frem, traf de den 52-årige beboer, som havde nogle overfladiske snitsår, som han angiveligt havde fået, da den 24-årige kvinde havde taget en køkkenkniv og stukket ud efter ham.
Kvinden, der tidligere har haft en relation til manden, var nu faldet til ro og befandt sig også på stedet. Hun blev anholdt og sigtet for vold.
Den 52-årige var ikke kommet alvorligt til skade.
**
Flere narkosager ved elektronisk musikfestival
Østjyllands Politi var fredag og lørdag til stede med civilklædte betjente fra specialpatruljen ved en elektronisk musikfestival, der blev afholdt ved Godsbanen under Ringgadebroen i Aarhus.
I løbet af de to dage skrev politiet 50 sager om euforiserende stoffer, som de fandt gemt eller henkastet på stedet og i lommerne på deltagerne. Det var både kokain, hash og ulovlige piller, der blev beslaglagt i løbet af festivalen.
Ud over sagerne om besiddelse af narko blev der også uddelt to sigtelser for forstyrrelse af den offentlige orden, da et par mænd forsøgte at indlade sig i slagsmål.
»Det er nedslående, at vi over to dage kan finde så mange stoffer til en festival, men det positive er, at vi havde et rigtig godt samarbejde med både arrangører og vagter. Vi havde en fælles interesse i at slå ned på de deltagere, der havde narko på sig og få dem fjernet fra festivalen. Vi kommer fremadrettet til at være opmærksomme på lignende arrangementer,« siger politikommissær Ahmad Majeed, der er leder af specialpatruljen.
**
To mænd anholdt: Sigtet for at ville stjæle kabler
Østjyllands Politi fik natten til mandag kl. 01.48 en anmeldelse om, at der gik en mand rundt med lommelygte ved en bygning på Banesporet i Randers NØ.
En patrulje var kort efter fremme, og de kunne også se en mand luske rundt med en stige ved bygningen, som var hegnet ind på grund af byggearbejde på stedet.
Betjentene fik fat i den 39-årige mand, der stod med lommelygten i hånden og rodede med nogle kabler, og efter at have søgt i området fandt de en 51-årig mand, som gemte sig bag en betonblok på byggepladsen.
Den 51-årige havde en bidetang i lommen, og både han og den 39-årige blev anholdt og sigtet for at have brudt ind på stedet og forsøgt at stjæle kabler.
**
Hoppede om på bagsædet – sigtet for narkokørsel
En patrulje besluttede sig søndag kl. 19.57 for at standse en bil, der kom kørende forbi dem i høj fart på Janesvej i Brabrand.
Bilen drejede ind på en parkeringsplads, men da betjentene kom hen til den, sad der ingen bag rattet. Til gengæld sad der en 21-årig mand på bagsædet og en 26-årig mand på passagersædet. Ingen af dem havde et gyldigt kørekort.
De påstod, at føreren af bilen var stukket af, og at de desværre ikke kunne oplyse noget om ham.
I første omgang valgte patruljen at køre fra stedet, da de ikke umiddelbart kunne bevise, hvem der havde kørt bilen. Betjentene holdt sig dog i området for at holde lidt øje, og kort efter kørte bilen ud fra parkeringspladsen.
Denne gang kunne patruljen konstatere, at det var den 21-årige mand, som sad bag rattet.
Politiet fik standset bilen, og den 21-årige blev anholdt og sigtet for kørsel uden førerret. Da betjentene havde mistanke om, at han var påvirket af stoffer, blev han også sigtet for narkokørsel.
Fra lørdagens døgnrapport
Fremstilling i Retten i Randers
Østjyllands politi fremstiller i dag kl. 10.00 en 37-årig rumænsk kvinde og en 32-årig rumænsk mand for fredag den 19. juni 2026 i forening at have stjålet varer i to butikker i Randers midtby til en samlet værdi af kr. 12.523,-
Politiet har ikke yderligere oplysninger til sagen på nuværende tidspunkt.
**
Østjyllands politi fremstiller i dag en 23-årig mand for trusler med kniv. Lørdag kl. 02.42 modtog Østjyllands politi en anmeldelse om at en 23-årig mand havde truet to forurettede med kniv i Randers midtby. En patrulje blev straks sendt mod gerningsstedet og kort efter blev den 23-årige formodede gerningsmand anholdt. Han vil blive fremstillet i et grundlovsforhør i dag kl. 11.30.
Politiet har ikke yderligere oplysninger til sagen på nuværende tidspunkt.


